טיפים להצלחת שאיבה אחרי חזרה לעבודה או לימודים

נשים רבות מתמודדות עם האתגר של חזרה לשגרת עבודה או לימודים ופרידה מתינוקן היונק. ישנה אפשרות לשאוב חלב ולהמשיך להזין את תינוקך בחלב אם, גם כשאתם בנפרד, ולהמשיך בהנקה בשעות שאתם יחד.


תינוק מחזיק שקית עם חלב אם שאוב

לשימושכן רשימת טיפים להצלחה במלאכת השאיבה:

1. שאיבה דורשת אימון (בדיוק כמו הנקה). הרבה נשים מצאו כי התחלת השאיבות לפני החזרה לעבודה ללא לחץ מגדילה את הסיכוי להצלחה.

2. השתמשי במשאבה טובה שאינה מכאיבה. משאבה דו-צדדית חוסכת זמן.

3. לאחר שסיימת לשאוב, נסי להוציא חלב ידנית מהשד. לעיתים ניתן להגדיל את כמויות החלב בשאיבה ב-20% ולהבטיח יצר חלב מוגבר בהמשך.

4. שאיבה במקום שבו את מרגישה בטוחה שלא תופרעי תגדיל את הצלחת השאיבה. במקומות עבודה שיש בהם מקרר, הודיעי על כוונתך להשתמש בו והסדירי מראש מקום לחלב השאוב.

5. שימי לב באילו שעות קל לך יותר לשאוב כמויות גדולות. לעתים כדאי לשאוב בבוקר מיד כשמגיעים לעבודה, כאשר השדיים עוד מלאים בחלב מהלילה ואת רעננה. לאחר השאיבה ניתן לאפסן את המשאבה במקרר, כך שהיא תהיה זמינה לעוד שאיבה.

6. לעתים נשים שומעות כי יש צורך בשתייה מרובה על מנת לייצר הרבה חלב. כאשר את מניקה או שואבת, מומלץ לשתות לפי צורכי הצמא שלך, כאשר צבע השתן שלך משמש כמדד לכמויות הנוזלים ששתית.

7. אצל תינוקות רבים מתרחשת "קפיצת גדילה" בגיל שלושה חודשים. אם את יכולה, דחי מעט את מועד החזרה לעבודה כדי לא לחזור בדיוק כשהתינוק מאותת לגופך על הצורך להגדיל את כמות החלב.

8. נסי לתכנן את החזרה לעבודה באמצע השבוע אם מתאפשר ולא ביום ראשון. כאשר חוזרים לעבודה ביום שלישי או רביעי, הימים הראשונים, הקשים, יהיו מעטים ככל האפשר לפני שיגיע סוף השבוע.

9. התייחסי אל השבועיים הראשונים לחזרתך לעבודה כאל זמן משכב לידה: ארגני עזרה בבית, הקפידי על אכילה ושתייה, וגייסי את בן הזוג ובני משפחה אחרים לתמיכה בתינוק ובילדים הגדולים, אם יש.

10. הרגילי את התינוק/ת לגורם המטפל כמה ימים לפני שאת חוזרת לעבודה. התחלה הדרגתית תקל על התינוק/ת וגם תפחית את חששותיך. בימים הפ