top of page

חזרה לעבודה - תשובות קצרות לשאלות נפוצות


אני רוצה להמשיך להניק וחוזרת לעבוד, איך עושים את זה?

הסוד הכי חשוב על מנת להמשיך להניק אחרי החזרה לעבודה הוא להמשיך להניק.

הכוונה היא להניק חופשי ולא למנוע הנקות, כאשר אתם ביחד. הנקה היא לא רק אוכל ואם מגבילים אותה יותר מדי, התינוק יתחיל להעדיף מוצקים/בקבוקים. המטרה היא לשמור על ההנקה ככיפית וכמענה רגשי, חיבור של שניכם, סוג של חיבוק מיוחד. אפשר ללמד את מי ששומר עליו להאכיל מבקבוק בדרך תומכת הנקה (האכלה איטית שבה הבקבוק מקביל לרצפה, ליזום הפסקות כדי למנוע האכלת יתר, להיות קשובים לתינוק ולראות אם מספיק לו או שהוא רוצה עוד).

ההמלצה היא להתחיל מוצקים בהדרגה, לפי סימני מוכנות, כך שתוכלי לאט לאט להגביר את כמות המוצקים ולהוריד את כמות הבקבוקים מבלי לפגוע בהנקה.

מומלץ לא להתחשב בלו"ז של המסגרת (במקום "אתמול בשעה הזו הוא אכל מוצקים אז אני חייבת לתת לו מוצקים", עדיף להסתכל על זה כך: "אה, אנחנו ביחד, אני יכולה להניק עכשיו!").

כדאי לייצר מצב שבו התינוק יבין שאמא רק מניקה, ובקבוקים יש רק במסגרת ואם התינוק מראה סימנים של העדפת בקבוק, את מוזמנת לקרוא על זה יותר במאמר באתר על שביתת הנקה.


האם יש חוק לגבי הפסקות לשאיבה או מתן חדר לשאיבה בעבודה?

אמא שחוזרת לעבודה במשרה מלאה זכאית ל”שעת הנקה.” זה אומר שהיא עובדה שעה פחות ביום. אבל זה לא קשור להנקה או שאיבה ובדרך כלל האמא חוזרת מוקדם מהעבודה.

לעובדות בשירות המדינה - https://www.gov.il/he/Departments/policies/tasha30


האם אפשר לחזור לעבודה, לתת תמ”ל במסגרת, ולהמשיך להניק בשאר הזמן?

עד גיל 6 חודשים תינוק אמור לקבל חלב אם/תמ"ל בלבד. אם הינך חוזרת לעבוד לפני גיל זה, יש לדאוג לכך שהתינוק יקבל חלב לפי צרכיו. לאחר גיל זה, תלוי קצב ההתקדמות האישי של תינוקך כמובן, מוצקים מתחילים להחליף חלק מכמות החלב שהוא צורך ביממה וכך החלב השאוב/תמ"ל יכול להתחלף במוצקים.

על מנת לשמור על ההנקה ועל ייצור החלב מומלץ להשלים את זמן ההנקה כאשר אתם ביחד (לפני/אחרי העבודה, לילות, חופשים, סופי שבוע, מחלות, חגים ועוד). על מנת למנוע דלקת וגודש בימים הראשונים של החזרה לעבודה, אם החלטת לתת תמ"ל, מומלץ להוציא מעט חלב כל פעם שהשדיים נעשים קשים, לא צריך לרוקן, אלא להוציא מספיק על מנת לרכך. אחרי כמה ימים בדרך כלל אין יותר צורך קבוע בכך.


כמה תינוק צריך לאכול?

רוב התינוקות היונקים זקוקים לכמויות קטנות יותר, לעתים קרובות יותר, מאשר תינוקות שאינם יונקים. בהנקה ממוצעת, תינוק יונק בן חודש ומעלה מקבל בין 90 ל-120 מ"ל חלב.

כמות החלב שתינוק צריך ביום שאל לא איתו תלויה הרבה פעמים במוכנות שלו למוצקים ובהבנה של מי ששומר עליו. (לכתבה המלאה לחצי כאן)



נערך ע"י אורית לונגמן ואפרת פלדמן, דצמבר 2021








פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page