top of page

בזכות קבוצת הפייסבוק של ליגת לה לצ'ה הצלתי את ההנקה שלי

תודה לאמא מקבוצת הפייסבוק של לה לצ'ה ששיתפה את הסיפור הבא. בזכות קבוצת הפייסבוק ההנקה ניצלה!


היי בנות, רציתי לשתף אתכן בסיפור שלי, שסופו טוב בזכות הקבוצה הזאת. ילדתי את בתי הבכורה בחודש אוגוסט. במהלך הלידה השלייה לא יצאה והרופא הוציא לי אותה ידנית ואמר שהשתרשה חזק מדי.

בביקורת, שישה שבועות אחרי הלידה שלחו אותי לאולטראסאונד, שם נראו ממצאים חשודים והטכנאית לא יכלה לשלול שזה שארית שלייה.

רופא הנשים אמר לי שזה כלום, שאעזוב את זה. התעקשתי לא לעזוב. כשבתי הייתה בת ארבעה חודשים בדיוק, הלכתי לעשות בדיקת היסטרוסקופיה ושם גיליתי שיש לי הידבקויות רבות ברחם. הרופא (להלן רופא ״א״) אמר שיש לנתח בדחיפות. אה, ו"אולי" אצטרך להפסיק להניק כדי שרירית הרחם תשתקם ותתעבה וזה יסייע בהחלמת הרחם מהניתוח.

זה שבר אותי. ההנקה היא חלק מאוד מרכזי בחיי מאז הלידה. נלחמתי בכאבים עזים בפטמות במשך חודש וחצי ולא ויתרתי.

בעצת קרוב משפחה הלכתי להתייעץ עם רופא ב' שנחשב למומחה בתחום. רופא ב' לא היסס לומר לי שעלי להפסיק להניק מיד. הילדה כבר בת יותר משלושה חודשים ו״אין יתרון משמעותי לחלב אם לעומת תמ"ל״… זה פסיכולוגי לגמרי ואני מסכנת את הרחם שלי בשביל משהו פסיכולוגי, ועוד אמירות שגרמו לי לבלות את השבוע שאחרי בבכי. אז, בעקבות דבריו המפחידים (מסכנת את הרחם…), החלטתי להפסיק להניק. הראש השלים עם המהלך, אבל הלב לא.

רגע לפני הפסקת ההנקה, פרסמתי פוסט, בקבוצת הפייסבוק של לה לצ'ה, עם הסיפור.

קיבלתי כמה תגובות מבנות מקסימות, ששיתפו במצבים דומים ולא אמרו להן להפסיק להניק! כמה גם פנו אלי בפרטי! קיבלתי המלצה על רופא (להלן רופא ״ג״), שגם מומחה בתחום וגם תומך הנקה. הגעתי אליו והוא אמר לי: "כל הכבוד שאת מניקה ואת ממש לא צריכה להפסיק!"

שוב חזרו ההתלבטויות. החלטתי ללכת עם הלב ולהתעלם מדבריו המפחידים של רופא ״ב״. חזרתי לרופא ״א״ שאמר לי- בואי ננתח אותך ואח"כ נחליט לגבי ההנקה.

בסיומו של הניתוח הוא אמר לי: "את יכולה להמשיך להניק! תגיעי לביקורת בעוד חודשיים".

אתמול הייתי בביקורת. הקטנה כבר בת 7 חודשים. 555 טפו טפו, הרופא טוען שאין זכר לניתוח והכל חזר לקדמותו! ואני, כמובן, מניקה.

מדוע היה לי חשוב לשתף בחוויה שלי? קודם כל כדי להודות לכל הבנות שהגיבו ותמכו ברגעים לא נעימים. בזכותן הלכתי לשמוע עוד דעות. בזכותן אני ממשיכה להניק. ואם מישהי תימצא במצב הזה, אולי הסיפור שלי יעזור. יסייע לקבל החלטות מושכלות, להתייעץ, לשקול (כל מקרה לגופו כמובן) ותמיד להקשיב גם לאינסטינקטים, כי אמא יודעת הכי טוב.

אז תודה

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page