top of page

איך גומלים תינוק באופן פתאומי עקב חרום?

הדרך הטובה ביותר לגמול היא בהדרגה, כל פעם להחליף הנקות בבקבוקים (בהתחשב בגיל היונק), ולהתקדם לפי קצב הירידה של החלב אצלך. אם יש גודש, סימן שהורדת יותר מדי בבת אחת ואת ממש לא רוצה חסימות בצינוריות החלב או דלקת...


אם את חייבת לגמול ממש מהר, אז מומלץ שתקחי את זה על עצמך כפרוייקט כאילו את חולה בשפעת: לשתות אך ורק חליטה של נענע ומרווה (לשים אגודה גדולה של נענע ואגודה גדולה של מרווה בקנקן ולמזוג מים רותחים וככה כל היום לשתות את החליטה הזאת) ולא שום שתייה אחרת, כל היום, ובמקביל לשים עלי כרוב על השד, להחליף כל כ-20 דקות ולהיזהר לא לשים על הפטמה.

אם את גומלת ולא מיניקה בכלל, אז כדאי לשאוב מעט, רק עד להקלה, כדי למנוע גודש בכל מחיר. אפשר גם להיכנס למקלחת ולכוון טוש חם אל השד שיעזור לו לשחרר ולסחוט ידנית.

אם את גומלת אבל כן מיניקה, אז להניק כל פעם שאת מרגישה את הגודש, אבל בשאר הזמן לתת בקבוקים. לצערי הרב יצא לי ללוות גמילה עקב אסון, וזה לקח כמה ימים אינטנסיביים מאוד.

חייבת להזהיר מפני כל פטנט של קשירת החזה או חזיה, אלה עלולים לגרום לחסימות ולדלקות חס וחלילה. כמו כן, לא לגעת בכדורים לייבוש החלב. מעבר לעובדה שהם לא יעילים אחרי שהחלב נכנס, הם אמורים לעבוד רק ממש אחרי הלידה וגם אז הם לא תמיד יעילים, אז הם גם מסוכנים לאמא.

בהצלחה!


נכתב על-ידי בשמת אבן-זהר



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page