top of page

הנקה, לידה ונגיף הקורונה

חדשות מליגת לה לצ'ה הבינלאומית

אמא מניקה בישיבה, עם מסיכה על הפנים שלה

הודעה לעיתונות

עודכן לאחרונה 30.1.22

עדכון מינואר 2022

לפי מחקר שפורסם בכתב העת ״Nature״ ב- 2022, בו נבדק חלב של 110 נשים מאומתות או עם סימפטומים ברורים של SARS-CoV-2, נמצא ה-RNA של הנגיף לעתים רחוקות. גם כשנמצא, הוא לא מהסוג שנמצא כבעל הקשר מובהק להדבקת תינוק במחלה במידה וצרך את החלב. מחקר זה מחזק את הנחיית ה-CDC, ה-AAP, וארגון בריאות העולמי, להתחיל או להמשיך להיניק תינוק או פעוט במקרה של הדבקה בנגיף הקורונה, עם נקיטת אמצעי הגנה נגד הדבקה טיפתית.


לפי הנחיות משרד הבריאות, חולת קורונה מניקה צריכה להקפיד על רחצת ידיים ועל עטית מסכה לפני הנקה. ניתן לקרוא כאן מידע נוסף ממשרד הבריאות.

אנשים רבים ביקשו עידכוני מידע מליגת לה לצ'ה הבינלאומית לגבי הקורונה בלידה ובהנקה. אנו ממשיכות להדגיש את חשיבות ההנקה לכל התינוקות, בין אם רק נולדו או שקצת גדלו, ובין אם התברר שמישהו במשפחה מאומת לנגיף הקורונה או לא. המידע על יתרונות ההנקה והסיכון שבאי הנקה חשוב לכל משפחה בתהליך ההחלטה על הלידה ועל הזנת התינוק.

ההנקה היא האמצעי הטוב ביותר להגנה על התינוק ממחלות או הקטנת החומרה של מחלת התינוק במקרה שהוא אכן חלה.

ליגת לה לצ'ה תומכת בהמלצות אירגון הבריאות העולמי (WHO) להנקה מיד אחרי הלידה גם אם היולדת נבדקה ונמצאה מאומתת לנגיף הקורונה. התמיכה בהנקה חיונית לכל התינוקות בתוך שעה מהלידה כדי שיזכו ברכיבים החיסוניים שהקולוסטרום מספק.

במקרה שאמא מיניקה מאומתת לקורונה, חשוב מאוד לא להפסיק את ההנקה אלא אם כן אין ברירה מבחינה רפואית. בכל מקרה שבן משפחה נחשף לנגיף, גם התינוק נחשף. כל הפרעה להנקה עלולה בפועל להגביר את הסיכון של התינוק לחלות ואפילו לחלות קשה.

במקרה שהאמא חולה מכדי להניק, חשוב לתמוך בה על ידי סחיטה או שאיבה של החלב שלה כדי שאפשר יהיה עדיין לתת אותו לתינוק. אם הדבר אינו אפשרי, אירגון הבריאות העולמי ממליץ לקבל תרומות חלב אם בתור האפשרות הבאה, מאחר שגם תרומת חלב תכיל רכיבים חיסוניים שאינם קיימים בתרכובות מזון לתינוקות. אם אין אפשרות כזו, לפי אירגון הבריאות העולמי ניתן לשקול הנקת התינוק על ידי אם אחרת. חשוב להציע לאמא מידע לגבי שיחזור ההנקה, והרבה תמיכה לעזור לתינוק לחזור להנקה מהשד כשבריאות האם משתפרת.



אנו מעודדות את המשפחות להחליט החלטות מושכלות המבוססות על מידע אמין ועל דיון עם בעלי מקצוע הבקיאים בתחום. אפשר למצוא מקורות מידע נוספים באתר ליגת לה לצ'ה הבינלאומית. אנו נמשיך ונעדכן מקורות אלה כאשר יתגלה מידע חדש. אתן מוזמנות לבדוק עידכונים לעתים קרובות.

תרגום לעברית: בשמת אבן-זהר ז"ל



818 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page