top of page

מוצרי טיפוח, טיפולי גוף ואסתטיקה - תשובות קצרות לשאלות נפוצות


פעוטה יונקת יושבת על אמה בזמן טיפול שיער במספרה
גילי במספרה

האם מותר לאשה מניקה לעשות טיפולי שיער שונים?

בתקופת ההנקה אין כל מניעה לצבוע את השיער, לעבור החלקה או סלסול או לחמצן את השיער.


האם מותר לאשה מניקה לעשות הסרת שיער?

אין בעיה עם הסרת שיער בשיטות שונות ובאזורים שונים בגוף בתקופת ההנקה. לעתים ימליצו לאישה מניקה לא להסיר את השיער עד תום תקופת ההנקה עקב התנודות במצבה ההורמונלי, שעשויות להשפיע על אופן צמיחת השיער בגוף ולגרום להסרת השיער לא להיות יעילה.

אמא עוברת טיפול קוסמטי בזמן שהיא מניקה
קרדיט תמונה: מאיה

מה לגבי מוצרי קוסמטיקה בהנקה?

שימוש בתכשירי קוסמטיקה שונים, בהם קרמי הגנה ואף תכשירים נגד יתושים, מותר במהלך תקופת ההנקה מכיוון שמעבר החומרים אל דמה של האם הוא מזערי.

מומלץ שלא למרוח תכשירים למיניהם באזור השד והפטמות, בעיקר משום שהתינוק עלול לבלוע אותם.


האם מותר להתקעקע בזמן ההנקה?

אין מניעה לאם עם קעקועים על גופה להניק משום שמולקולות הדיו שבקעקועים גדולות מדיי מכדי לחדור לחלב האם. כמו כן אין מניעה לעשות קעקוע בתקופת ההנקה. עם זאת, מומלץ להקפיד במיוחד ולנקוט את כל אמצעי הזהירות כדי למנוע זיהום מקומי או מערכתי שעלול להיווצר עקב אי- הקפדה של המקעקע על כללי ההיגיינה או אי- מילוי הוראותיו.

פירסינג

פירסינג בפטמה לא משפיע בדרך כלל על כמויות החלב של האם. עם זאת, רצוי לשים לב לכמויות החלב בשבועות הראשונים של ההנקה. אם נגרם בעבר זיהום מהפירסינג והתפשט, אבצס וכולי, ייתכן שיהיו לכך השפעות על ההנקה כמו סתימה בצינוריות החלב ולעיתים אף דלקות. הפירסינג יכול לגרום להצטלקויות ואלה עלולות לחסום פתחים של צינוריות בפטמה וכך לפגוע גם בזרימת החלב. יש להוריד את הפירסינג מהפטמה לפני ההנקה.


לקוח מתוך "המדריך הישראלי להנקה", עם עובד 2016


1,350 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page