top of page

תינוק שמסרב לאכול מבקבוק

האכלה בבקבוק היא דרך אכילה חדשה, ולפעמים מאוד לא נוחה, עבור התינוק. תנסו להזכר בפעם הראשונה שאכלתן אורז במקלות סיניים. לא קל.

יש כמה דברים שניתן לעשות כדי לעזור לתינוק לאכול בהיעדרנו. אבל קודם כל צריך לזכור, גם כאן, שניים מהדברים החשובים בהורות – הקשבה לילד וגמישות.

ניתן להציע בקבוק כאשר התינוק מראה סימני רעב ראשוניים. לא בכוח, אלא להציע ולחכות שיקח. ייתכן שזה ידרוש לא מעט נסיונות, במקומות שונים ובהזדמנויות שונות. יש תינוקות שמעדיפים שקט, וכאלה שמעדיפים חברה. ברגע שהתינוק ייענה להצעה, כדאי מאוד שזה יהיה בידיים מוכרות, בצורה בטוחה ודומה לאכילה טבעית*, ומהווה חוויה חיובית לתינוק.

אם כל מה שניסינו לא צלח, קיימות אפשרויות נוספות בהתאם לגיל התינוק, כגון: האכלה בכפית, במזרק, בכוס, בקשית או בצינורית על אצבע. זה אמנם דורש מאמץ מהאדם שמאכיל, אבל מתן אוכל לתינוק באופן שמתאים לו הוא ביטוי של איכפתיות כלפי התינוק.

לפעמים, בשל הלחץ להצליח להאכיל בבקבוק וכן לחץ מהסביבה, עלולה האם להפסיק להניק לזמן מסוים או לצמיתות. הדבר רק מוסיף על התסכול והקושי בתהליך, ולא הוכיח את עצמו כמסייע לתינוקות לחבב יותר את הבקבוק.

כיוון שתקופות של שינוי מהוות אתגר גם לאמא וגם לתינוק, כדאי לעשות גם שינוי זה בהדרגה. רצוי לבנות מערך עזרה ותמיכה כמו בימים הראשונים אחרי הלידה, כיוון שבתחילת התהליך התינוק זקוק לאמא בצורה הרבה יותר אינטנסיבית בשעות שהם ביחד, גם בלילה.

ביחד עם ההקשבה לתינוק חשובה גם ההקשבה לאמא: מותר לבכות, ולדאוג מה יהיה, ולהיות מתוסכלת, אבל לדעת שעם כבוד ותמיכה, ניתן לעבור גם את התהליך הזה בשלום.


*האכלה כאשר התינוק זקוף ככל הניתן, מציעים את פטמת הבקבוק ורק כשהתינוק פותח פיו מכניסים אותה, הבקבוק מוחזק במקביל לרצפה או בהטיה קלה, כל כמה גמיעות עושים הפסקה מבלי להוציא את הפטמה מהפה, לא מתעקשים שיגמור מה שנשאר בבקבוק.


מאת דיאנה חרובי, מדריכת לה לצ'ה



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page